Home | Top Categoriën | 766 Revisie 2016 | Revisie update februari 2016
 

Revisie update februari 2016

icoon Revisie update februari 2016

Borstels schuifdeuren Verlengde buffers

 

Voor het transport naar Leidschendam werd onder een aantal schuifdeuren de borstels geplaatst. Deze borstels vegen bij het openen en sluiten van de schuifdeuren het nodige vuil van de bodem zodat de schuifdeuren niet vastlopen.

Doordat er geen koppelwagens beschikbaar waren moest het treinstel gesplitst worden om naar Leidschendam gesleept te kunnen worden. Om het treinstel te kunnen koppelen aan een locomotief met normaal stoot- en trekwerk werden op de buffers van de bakovergangen verlengde buffers geplaatst. Meer hierover in het komende bulletin.

 

Passage overweg 766 in Leidschendam

 

Een paar dagen voor het transport waren de koppen aan elkaar gekoppeld. Op donderdag 18 februari 2016 werd onze 766 naar Leidschendam overgebracht. Ook dit transport wordt uitgebreid beschreven in het komende bulletin.

De zaterdag na het transport werd de 766 in de Nedtrain werkplaats Leidschendam weer samengevoegd tot een correct vierwagenstel en werden alle leidingen e.d. weer doorverbonden.

 

Tekst: Fermon Bosman.

Foto's: Fermon Bosman, Ronald Nijman en Wesley Munnik.

 

Maandelijks wordt er nieuws over de revisie gepost op de website. Op dit moment zijn we op zoek naar nieuwe vrijwilligers voor het opknappen van Benelux-Hondekop 220.902. Overtuig ons van je kennis en enthousiasme via een mail naar info@mat54.nl

Categorieën

766 Revisie 2016

Contactgegevens

info


Prins Bernard Cultuurfonds Mondriaanstichting Roestrijden.nl Sponsor ons, en uw logo wordt hier geplaatst
Officiële website van de Stichting Mat´54 Hondekop-vier en Stichting Expoitatie en Onderhoud Mat´54